روش صحیح شارژ باتری موبایل شیائومی

باتری جز کلیدی گوشی است زیرا بدون وجود آن نباید انتظار داشته باشید که حتی دستگاه شما روشن شود. بنابراین اگر از نحوه درست شارژ یا نگهداری از باتری موبایل آگاهی نداشته باشید، مطمئنا در مسیری هستید که منجر به تعویض باتری در مدت زمانی کوتاه و صرف هزینه مضاعف خواهد شد.

متاسفانه مشکل شما فقط در همین حد نیست، بلکه با ظهور لوازم جانبی غیر اورجینال به واسطه تحریم‌ها ممکن است با یک باتری موبایل فیک یا تقلبی مواجه شوید. به‎همین‎دلیل، پیشنهاد می‎کنیم علاوه‌بر توجه به نکات ارائه شده در این مطلب، پیش از خرید باتری شیائومی، سامسونگ، هوواوی، نوکیا، ال ‌جی، شیائومی، سونی، بلک‌ بری، آیفون و غیره از اعتبار فروشگاه مورد نظر خود مطمئن شوید. .

۶ موردی که باید پیش از شارژ باتری موبایل شیائومی خود به آن توجه کنید

بسیاری از کارشناسان معتقدند که اگر پس از مدتی کیفیت باتری گوشی هوشمند شما کاهش پیدا کرده است، مشکل از شرکت سازنده نیست بلکه به دلیل بی‌توجهی شما به اصول شارژ باتری است. در ادامه به این اصول اشاره خواهیم کرد:

  1. حتما از شارژر اصلی شیائومی استفاده کنید

تجربه نشان داده است که استفاده از شارژرهایی غیر از شارژر اصلی گوشی، باعث ایجاد ولتاژهای ناسازگار شده و عمر باتری را به میزان زیادی کاهش می‎دهد. به‏خصوص اینکه برخی از شارژرها از نوع فست شارژ هستند و باتری همه گوشی‎ها ظرفیت تحمل آن‏ها را ندارند. حتی اگر کابل گوشی شما آسیب دیده است، حتما از نمایندگی‌های رسمی آن را خریداری کنید. در زمینه خرید باتری شیائومی نیز بهتر با کارشناسان حاضر در این مراکز مشورت کنید.

  1. توصیه میکنیم از ولتاژ ماشین و لپتاپ برای شارژ گوشی شیائومی خود استفاده نکنید

از‌آنجایی‌که درگاه‌های USB لپ‎تاپ و وسایل نقلیه، جریان الکتریسته کمتری نسبت به آنچه گوشی شما به آن نیاز دارد تامین می‌کنند، این مسئله به مررو منجر به کُند شارژ شدن گوشی و کاهش عمر باتری آن خواهد شد. حتی اخیرا مطرح شده است که استفاده مداوم از پاوربانک‌ها، به دلیل افزایش دمای باتری حین شارژ کردن گوشی با آن‌ها، اصلا توصیه نمی‌شود.

  1. بهتر است هر بار قبل از شارژ باتری موبایل شیائومی خود، کاور یا محافظ بدنه آن را بردارید

جالب است بدانید که گرمای بیش‌ازحد دشمن باتری‌های لیتیومی جدید است و در نبود کاور، مطمئنا حرارت باتری حین شارژ شدن کاهش پیدا خواهد کرد. حتی توصیه می‌کنیم بدنه گوشی را بر روی سطحی خنک و خشک قرار دهید. مطمئنا توجه به این مسئله مانع از خرید باتری شیائومی جدید خواهد شد.

  1. حین شارژ شدن باتری گوشی خود اصلا از آن استفاده نکنید

یکی از بدترین عادت‌ها، استفاده از گوشی یا صحبت کردن با آن حین شارژ شدن است. جالب است بدانید که این کار در مواردی منجر به افزایش غیر قابل کنترل حرارت باتری و ترکیدن آن شده است. پس هرگز قبل از شارژ شدن گوشی به میزان ۵۰% از آن استفاده نکنید چراکه گرمای مضاعف آن منجر به ضعیف شدن پردارنده گوشی نیز خواهد شد.

  1. در زمان شارژ باتری گوشی شیائومی حتما برنامه‌های پرمصرف را ببندید

باز بودن برنامه‌هایی مثل وای‌فای، بلوتوث و موقعیت‌یاب که شارژ زیادی از گوشی مصرف می‌کنند منجر به کُند شدن روند شارژ گوشی، کاهش عمر باتری آن و در نتیجه نزدیک شدن به زمان خرید باتری شیائومی جدید خواهد شد. در مواقعی‎که خیلی عجله دارید که گوشی شما سریع‌تر شارژ شود، توصیه می‌کنیم گوشی خود را در حالت هواپیما قرار دهید.

  1. همیشه شارژ باتری گوشی خود را بین ۳۰ تا ۸۰ درصد نگه دارید

رعایت این مسئله به افزایش طول عمر باتری گوشی شما کمک زیادی خواهد کرد. پس برخلاف باور عموم از صفر یا صد درصد شدن باتری گوشی خود جلوگیری کنید.

تیراژه گستر لیان
شرکت تیراژه گستر لیان در سال ۱۳۹۵ تاسیس و فعالیت خود را از سال ۱۴۰۰ در زمینه واردات تلفن همراه با برند‌های اپل، سامسونگ و شیائومی همچنین تبلت با برندهای سامسونگ، شیائومی و لنوو با ۱۸ ماه گارانتی شرکت همراه سرویس خاورمیانه آغاز نمود.
+98 21-91693992

+98 21-91693992

+989960248294 (رجیستری و دریافت کد فعالسازی)
09124354880 (مدیر فروش - آقای طالبی )

تهران، خیابان بزرگمهر، خیابان برادران مظفر، ساختمان صبا، واحد 39

اینماد